Jump to content

Patriot per gli Eagles?


Guest intruder
 Share

Recommended Posts

Guest intruder

Flight International reports that Lockheed is proposing a $137 million program to adapt its Patriot PAC-3 surface-to-air missiles for use on the USAF’s F-15C Eagle air superiority fighters. The missiles would reportedly be used to help the fighters kill ballistic missiles during the boost phase or mid-course phase, instead of hoping for a Patriot’s usual final phase intercept. Patriot PAC-3 missiles also have significantly longer range than the AIM-120 AMRAAM, creating the potential for wider coverage against cruise missiles and other aerial threats. In order to use an AIM-104 Patriot air-launched hit-to-kill (ALHTK) effectively, however, the F-15s would need to add IRST capability to track the missiles outside the atmosphere.

 

With Boeing’s Airborne Laser in limbo and Ground-based Midcourse Defense missiles headed for a freeze, Lockheed Martin hopes that the US Missile Defense Agency may look to cheaper air-launched solutions, in order to extend ABM coverage while enhancing other military capabilities.

 

 

There is some precedent for this kind of conversion. Iran is widely believed to have adapted some of its MIM-32 Hawk missiles for use on F-14 Tomcats, after supplies of more conventional American air-to-air missiles were cut off (see also claimed video). Hawk was the Patriot’s predecessor.

 

There’s also precedent for the concept. Raytheon’s NCADE marries the body of an AIM-120 AMRAAM medium-range air-air missile with an enlarged version of the AIM-9X Sidewinder’s infared seeker, in order to hit ballistic missiles in their boost phase. NCADE is currently in development and testing, and offers a far wider range of potential uses, in exchange for less range than a Patriot-based system. NCADE is a fire-and-forget weapon that can receive “fly-to” commands. This allows them to be used by a wider range of platforms, from fighters who can combine it with IRST sensors for long-range no-warning shots, to self-defense for medium and large surveillance aircraft, to employment from UAVs or even aerostats as a cruise missile defense option.

 

ORD_AIM-120_AMRAAM_Launch_F-15C_lg.jpg

AIM120 lanciato da un F15

 

 

www.defenseindustrydaily.com

Link to comment
Share on other sites

Guest intruder
è bello grosso com missile

 

 

Anche l'Eagle è bello grosso, e, comunque, l'adattamento del Patriot è stato proposto come soluzione di ripiego, visto che i tagli al DoD stanno mandando in soffitta parecchi programmi antimisslistici aeroportati, che già di loro erano afflitti da ritardi e problemi vari.

Edited by intruder
Link to comment
Share on other sites

ma non era già stato adottato un missile per contrastare minacce date da missili balistici o cruise sparabile da un f-15, una volta un Eagle ha distrutto un satellite in avvicinamento alla terra, non potrebbero usare lo stesso missile per intercettarne altri?

Link to comment
Share on other sites

Guest intruder
ma non era già stato adottato un missile per contrastare minacce date da missili balistici o cruise sparabile da un f-15, una volta un Eagle ha distrutto un satellite in avvicinamento alla terra, non potrebbero usare lo stesso missile per intercettarne altri?

 

 

L'ASAT serviva a distruggere i satelliti, appunto, ma per contrastare un missile balistico non credo andasse bene. E comunque è in pensione da diversi anni, la sua tecnologia è obsoleta, risale a quasi trentanni fa. Da questo punto di vista il Patriot va molto meglio.

Link to comment
Share on other sites

Guest intruder
mi sembra sul corriere però diconno tante cagate lì. comunque è stato non molto dopo il lancio di un missile da parte di una nave americana per abbattere un satellite che aveva avuto qualche problema.

la data non te la so dire ma sto controllando...

 

Se ricordo bene, il satellite fu abbattuto con uno Standard tirato da un incrociatore, non ho voglia di andare a cercare esattamente la cosa. E non mi pare di ricordare abbiano rimesso in funzione l'ASAT, non so nemmeno se ne esistono ancora degli esemplari operativi.

Link to comment
Share on other sites

Comunque questa versione sarà un ibrido tra lo slammer e il patriot, e, partendo già in aria, non avrà bisogno di boost, quindi le dimensioni del missile in batteria non fanno testo.

Se riescono a farlo a basso costo sarà un ottimo complementare per lo YAL nelle aree in cui il grosso e lento 747 non può andare.

Link to comment
Share on other sites

Comunque questa versione sarà un ibrido tra lo slammer e il patriot, e, partendo già in aria, non avrà bisogno di boost, quindi le dimensioni del missile in batteria non fanno testo.

Se riescono a farlo a basso costo sarà un ottimo complementare per lo YAL nelle aree in cui il grosso e lento 747 non può andare.

 

 

 

Mmm..... Notizia dai risvolti estremamente interessanti! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...