sgurglio Inviato 18 Giugno 2007 Segnala Condividi Inviato 18 Giugno 2007 969/ #2020 Lost on 10 May 1970 near Korat Royal Thai Air Force Base (RTAFB), Thailand. After refueling the aircraft was in a climb back to altitude, when it entered a huge thunderstorm with clouds well above 45,000 ft. Both engines flamed out and unable to save the aircraft both USAF Pilot/ RSO: Maj. William Lawson/ Maj. Glibert Martinez ejected safely. 978/ #2029 Lost on 20 July 1972 at Kadena AB, Okinawa. Attemping to land with a severe crosswind, USAF PIlot: Capt. Dennis Bush had to abort the landing after deploying the braking chute. He jettisoned the chute and went around and attempted to land again, without the chute. The second attempt was too fast and the SR went off the end of the runway, ripping off the main landing gear and causing considerable damage to the underside of the aircraft. The RSO: Capt. James Fagg and pilot survived safely. This aircraft was known as "Rapid Rabbit". They tried to destroy the aircraft by burning it, but were not successful, it was buried near the end of the runway in a small hill, now known as Habu Mtn. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Ospite intruder Inviato 21 Ottobre 2008 Segnala Condividi Inviato 21 Ottobre 2008 969/ #2020Lost on 10 May 1970 near Korat Royal Thai Air Force Base (RTAFB), Thailand. After refueling the aircraft was in a climb back to altitude, when it entered a huge thunderstorm with clouds well above 45,000 ft. Both engines flamed out and unable to save the aircraft both USAF Pilot/ RSO: Maj. William Lawson/ Maj. Glibert Martinez ejected safely. 978/ #2029 Lost on 20 July 1972 at Kadena AB, Okinawa. Attemping to land with a severe crosswind, USAF PIlot: Capt. Dennis Bush had to abort the landing after deploying the braking chute. He jettisoned the chute and went around and attempted to land again, without the chute. The second attempt was too fast and the SR went off the end of the runway, ripping off the main landing gear and causing considerable damage to the underside of the aircraft. The RSO: Capt. James Fagg and pilot survived safely. This aircraft was known as "Rapid Rabbit". They tried to destroy the aircraft by burning it, but were not successful, it was buried near the end of the runway in a small hill, now known as Habu Mtn. Non mi sembra corretto parlare di "caduti", non sono stati abbattuti dalla flak nordista, hanno avuto degli incidenti, peraltro non infrequenti in una macchina di quella complessità- Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Lussi Inviato 21 Ottobre 2008 Segnala Condividi Inviato 21 Ottobre 2008 cè gia un topic dove si parla della guerra del vietnam!! http://www.aereimilitari.org/forum/index.php?showtopic=9160 usate la funzione cerca prima di aprire topic(ve lo dice uno che di topic doppi ne ha aperti ) Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Dominus Inviato 21 Ottobre 2008 Segnala Condividi Inviato 21 Ottobre 2008 cè gia un topic dove si parla della guerra del vietnam!! http://www.aereimilitari.org/forum/index.php?showtopic=9160 usate la funzione cerca prima di aprire topic(ve lo dice uno che di topic doppi ne ha aperti ) Non è un topic doppio, qui si parla delle perdite di blackbird, non della guerra in generale, poi, se leggessi le date, sapresti che questo topic è parecchio antecente all'altro, quindi al massimo saresti tu ad aver aperto un doppio topic Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Lussi Inviato 21 Ottobre 2008 Segnala Condividi Inviato 21 Ottobre 2008 ops non avevo letto la data :oops: ù non si potrebbero unire???....sempre del vietnam si parla no??!!+ scusata ancora per l'errore!! Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
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