Vai al contenuto
Aggiornamento forum 2018 Altre info ×
Accedi per seguirlo  
Duplex

KC 46 e KC 767 AMI quali problemi?

Messaggi consigliati

Cari amici leggo di diversi problemi e di rifiuto di accettazione del primo KC 46 da parte dell'USAF, in particolare legati all'uso del boom centrale e a diversi problemi legati al software. Siccome si tratta quasi dello stesso aereo a suo tempo ordinato dall'AMI e consegnato con oltre 5 anni di ritardo e ormai in linea da una decina di anni chiedo a chi ne sa di più se i nostri KC 767 hanno dei problemi operativi simili o usando poco il boom questi non sono stati riscontrati. Grazie per le info.

Condividi questo messaggio


Link al messaggio
Condividi su altri siti

Ne avevamo parlato in un'altra discussione sempre tenuta piuttosto aggiornata (per cui forse non era il caso di aprirne un'altra...).

 

http://www.aereimilitari.org/forum/topic/6759-kc-767-vs-kc-30-a330-mrtt/?p=321893

 

Il KC-767 ha avuto in passato problemi aeroelastici legati ai pod subalari, ma non all'asta centrale e per un motivo molto semplice: i due aerei sono meno simili di quanto sembri e il boom centrale non è affatto lo stesso.

Modificato da Flaggy

Condividi questo messaggio


Link al messaggio
Condividi su altri siti
La data di consegna ... finalmente ...

Under a deal announced Wednesday, the Air Force will accept the first KC-46A tanker ready for operational duty in October, with the balance of the first 18 contractually obligated aircraft to be delivered by April of next year.
The announcement puts firm dates to a plan that had been in flux, as Boeing missed delivering the first tanker by the original target of last summer.
Recently, the company said it would deliver the first jet by the end of this year, while the Air Force said by its reckoning the milestone wouldn't happen until next spring or summer.
In May, the service refused to accept any KC-46 deliveries because of deficiencies in its boom refueling system.
The Air Force did not say whether the boom issue has been resolved to its satisfaction.
Fonte: airforcemag.com ... USAF to Receive First KC-46 in October ...
Inoltre ...

Condividi questo messaggio


Link al messaggio
Condividi su altri siti

Consegna ad Ottobre ... ma con un aiutino federale ... :whistling:

Quote

An unresolved software flaw won’t delay the first delivery of the Boeing KC-46A tanker after the US Federal Aviation Administration approved a temporary exemption from safety requirements.
Boeing’s engineers discovered earlier this year that the KC-46A lacks an independent system to monitor fuel flow, as required by the FAA’s safety regulations.
If a single processor fails while the KC-46A is receiving fuel from another tanker, an overpressure event in the centre fuel tank may go undetected, according to Boeing’s nearly four-month old request for a temporary exemption.
On 2 August, the FAA approved Boeing’s exemption from the safety requirement, allowing the aircraft to be used on operational flights as scheduled after October.

Fonte: flightglobal.com ... FAA clears obstacle to KC-46A delivery in October ...

Condividi questo messaggio


Link al messaggio
Condividi su altri siti

A.A.A. ... piloti cercansi (dal 'Daily Report' dell' AFA) ...

Quote

 

AMC Opens Competition for First KC-46 Pilots ...

The Air Force is beginning the process to pick the operational pilots who will fly the next-generation tanker. 
Air Mobility Command announced Tuesday it will conduct a KC-46 Pilot Selection Board later this fall, aiming to pick about 104 pilots for the first two operational Pegasus squadrons at McConnell AFB, Kan. 
AMC is calling on pilots with a broad range of experience, especially those in their first and second flying assignments to fill the 344th and 349th Air Refueling Squadrons, along with staff positions in the 22nd Air Refueling Wing, according to an AMC release (*)
Additionally, AMC wants pilots with experience in non-mobility aircraft, specifically the RC-135 Rivet Joint, E-3 Sentry, and E-8C JSTARS. 
Packages are due by Sept. 7, according to AMC. 
The Air Force expects to accept delivery of the first KC-46 in October, with 17 more by next spring. 

- Brian Everstine

 

(*) ... KC-46 pilot selection board calls for nominations ...

Condividi questo messaggio


Link al messaggio
Condividi su altri siti

Crea un account o accedi per commentare

Devi essere un utente per poter lasciare un commento

Crea un account

Registrati per un nuovo account nella nostra comunità. è facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Hai già un account? Accedi qui.

Accedi ora
Accedi per seguirlo  

×