Jump to content

Direction des Constructions Navales Services SMX-24


Guest intruder

Recommended Posts

Guest intruder

Stealth aircraft have been compared to submarines, and there are similarities between the two. Both depend on a smooth outside mould line for survival and carry their weapons internally, restricted by the ability to cut holes in the skin.

 

But then DCNS unveiled its SMX-24 concept for an advanced submarine at the Euronaval show in Paris, and turned those presuppositions on their head.

 

 

ee4d113c-f7fa-443d-a143-02ef3449a23e.Large.jpgTir_de_torpille.jpg

 

SMX-24 is a concept for a submarine that would be in service about 2020. Its size and capability fall between today's biggest diesel-electric boats and the smallest nukes: the 3450-ton boat would have an all fuel-cell propulsion system, would be capable of 20 kt submerged and could stay underwater for 30 days. The core vessel would have interchangeable modules for weapons or special forces equipment. The stub wings carry tip-mounted propulsors for high speeds - allowing the central pumpjet to be sized for cruise - and fighter-like pylons for fuel tanks - above the wings on the model - and weapons.

 

SMX-24 is a concept at the moment - but for how long, in the fast-changing submarine world? Last year at Euronaval, DCNS showed its SMX-23 concept for a small littoral submarine; it's here this year as a more detailed design named Andrasta, with six heavy weapons outside the pressure hull, and no on-board reloads.

 

 

www.aviationweek.com

Edited by intruder
Link to comment
Share on other sites

sinceramente questo sottomarino e' orrido ma poi mi spiegate perche' hanno montato il lancia siluri all'esterno tipo ali di aereo cosi non si compromette la sua capacita' stealth

 

poi se i lancia siluri si dovessero danneggiare in che modo verrano riparati????

Edited by mangusta11
Link to comment
Share on other sites

Guest intruder

È un concept, le soluzioni proposte devono essere studiate in fattibilità. E non c'è scritto da nessuna parte che un sistema d'arma debba essere bello, basta che faccia il suo lavoro e lo faccia bene. Non mi dirai, spero, che l'F117 è bello.

Link to comment
Share on other sites

È un concept, le soluzioni proposte devono essere studiate in fattibilità. E non c'è scritto da nessuna parte che un sistema d'arma debba essere bello, basta che faccia il suo lavoro e lo faccia bene. Non mi dirai, spero, che l'F117 è bello.

 

 

so che mi frusterai o bannerai ma f 117 lo trovo bellissimo comunque non capisco le alette coi lanciasiluri che utilita avrebbero

Link to comment
Share on other sites

appunto non vedo i lanciasiluri esterni che utilita' hanno anche perche' in caso di guasto non vedo come possano ripararli

 

ps la lezione della de gaulle a sti francesi non e' servita a nulla,continuano sempre a complicarsi la vita...bha

Edited by mangusta11
Link to comment
Share on other sites

Sommergibi da 600 tonn come i Toti avevano 4 lanciasiluri da 533 più le ricariche e questi in 3500 tonn non hanno spazio per i lanciasiluri...

 

Posso capire un accrocchio dorsale per portare dei SLC o un DRSV, ma questo francese è proprio...lasciamo perdere và e torniamo a cose serie :asd:

Link to comment
Share on other sites

Non oso pensare all'incubo idrodinamico e acustico delle armi portate esternamente....sono pazzi questi francesi

 

Penso esattamente la stessa cosa. Basti vedere le limitazioni che i 688 e i Virginia hanno quanto attaccano dei minisom sul dorso dello scafo, dietro la vela (posizione, in teoria, molto meno problematica)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...