Jump to content

Embraer KC390


Guest intruder
 Share

Recommended Posts

Guest intruder

Embraer Launches KC-390 Tanker/Transport

 

 

KC390EMBRAER.gif

 

 

Embraer has launched the KC-390 military tanker/transport with a seven-year, $1.3 billion development contract from the Brazilian air force (FAB). The all-new aircraft is scheduled to fly in 2012 and enter service in 2015.

 

Launch of the twin-turbofan, high-wing KC-390 was announced on April 14 at the Latin American Aero and Defense (LAAD) show in Rio de Janiero. The Brazilian government will fund the complete cost of developing the aircraft, including two prototypes and tooling up for production, says CEO Frederico Fleury Curado in an interview with Aviation Week. When Embraer first revealed studies of a military transport at LAAD in 2007, its concept was to develop a “quick and simple” derivative of the Embraer 190 large regional jet at a cost of $600 million, with $400 million to be provided by the government and $200 million by Embraer and risk-sharing partners.

 

But Curado says this “was not a realistic aircraft – it could not fulfill the mission.” The fly-by-wire KC-390, although sharing a similar high-wing, twin-turbofan, T-tail configuration, will be an all-new design to meet Brazilian air force requirements and compete head-on with the Lcokheed Martin C-130J.

 

Embraer will spend the next two years completing definition studies, freezing the configuration, and making supplier decisions jointly with the air force. Curado says the KC-390 is a “sovereign program” and it will be the government’s decision whether to involve other companies or countries as strategic partners.

 

The tanker/transport is expected to be assembled at Embraer’s Gavião Peixoto plant, and will be the largest aircraft yet produced by the company. It is also the manufacturer’s first new military product in more than a decade. “We have a challenge ahead, but we are up to it,” says Curado.

 

 

www.aviationweek.com

Edited by intruder
Link to comment
Share on other sites

Guest iscandar

La stessa notizia fonte dedalonnews

 

Embraer: al via programma KC-390

Embraer con una nota comunica l’avvio ufficiale del programma KC-390 per un velivolo a getto militare da trasporto, con la firma del contratto con la Força Aérea Brasileira (FAB). La notizia è stata data in occasione del salone LAAD a Rio de Janeiro. L’aereo, pur derivato dall’E-190 se ne differenzia in maniera sostanziale per l’ala alta, gli impennaggi a T e la rampa di carico posteriore. I particolari dell’accordo non sono stati resi noti, ma il costruttore dichiara di attendersi che il velivolo sarà operativo nel 2015

 

 

il grassetto è mio

Link to comment
Share on other sites

Sì praticamente non c'è rimasto niente del 390... Che mercato può avere una bestiolina del genere con lo Spartan piglia tutto tra le scatole? Non è troppo piccolo per fare il cargo strategico o il tanker e troppo grande (e mal motorizzato) per fare il cargo tattico?

Link to comment
Share on other sites

Guest iscandar
Sì praticamente non c'è rimasto niente del 390... Che mercato può avere una bestiolina del genere con lo Spartan piglia tutto tra le scatole? Non è troppo piccolo per fare il cargo strategico o il tanker e troppo grande (e mal motorizzato) per fare il cargo tattico?

 

credo che per loro andrebbe bene, il Brasile e qualche paese limitrofo, proponendolo nella stessa fascia dello Spartan con l'optional del tanker regional

Link to comment
Share on other sites

Sì praticamente non c'è rimasto niente del 390...

 

Tuccio che vuol dire questa frase? In che senso non è rimasto nulla del C-390?

L'aereo è lo stesso solo che adesso gli si vuole attribuire anche il ruolo di tanker.

Fra l'altro il C-27J è di categoria inferiore, poichè il C-390 aspira a confrontarsi con il C-130J.

;)

 

Comunque esisteva un topic sull'Embraer C-390

http://www.aereimilitari.org/forum/index.php?showtopic=4617

Link to comment
Share on other sites

Guest iscandar
Tuccio che vuol dire questa frase? In che senso non è rimasto nulla del C-390?

L'aereo è lo stesso solo che adesso gli si vuole attribuire anche il ruolo di tanker.

Fra l'altro il C-27J è di categoria inferiore, poichè il C-390 aspira a confrontarsi con il C-130J.

;)

 

Comunque esisteva un topic sull'Embraer C-390

http://www.aereimilitari.org/forum/index.php?showtopic=4617

 

 

ha sbagliato voleva dire che non era rimasto niente dell E-190

Link to comment
Share on other sites

ha sbagliato voleva dire che non era rimasto niente dell E-190

Esattamente!

Edited by Tuccio14
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...