Vai al contenuto

C.L.A.W.


dogfighter

Messaggi raccomandati

non sono bandite le armi laser accecanti?

 

tratto da wikipedia:

 

The Protocol on Blinding Laser Weapons, Protocol IV of the 1980 Convention on Certain Conventional Weapons, was issued by the United Nations on 13 October 1995. It came into force on 30 July 1998.[citation needed]

 

[edit] Text

 

[edit] Article 1

 

It is prohibited to employ laser weapons specifically designed, as their sole combat function or as one of their combat functions, to cause permanent blindness to unenhanced vision, that is to the naked eye or to the eye with corrective eyesight devices. The High Contracting Parties shall not transfer such weapons to any State or non-State entity.

 

[edit] Article 2

 

In the employment of laser systems, the High Contracting Parties shall take all feasible precautions to avoid the incidence of permanent blindness to unenhanced vision. Such precautions shall include training of their armed forces and other practical measures.

 

[edit] Article 3

 

Blinding as an incidental or collateral effect of the legitimate military employment of laser systems, including laser systems used against optical equipment, is not covered by the prohibition of this Protocol.

 

[edit] Article 4

 

For the purpose of this protocol "permanent blindness" means irreversible and uncorrectable loss of vision which is seriously disabling with no prospect of recovery. Serious disability is equivalent to visual acuity of less than 20/200 Snellen measured using both eyes.

 

 

edit: aggiunta fonte dati

Modificato da IamMarco
Link al commento
Condividi su altri siti

Ospite kentar

che cavolata però..... non ti posso accecare ma ti posso far saltare in aria con una granata.... certo che se ne inventano di cazzate... forse e di comune accordo tra i governi per non pagare le pensioni di invalidità :rotfl::rotfl::rotfl:

Link al commento
Condividi su altri siti

In realtà combattendo contro personale combattente non militare puoi usare qualsiasi cosa, poi queste leggi valgono solo a livello teorico perchè sul campo di battaglia, specie quando ad entrare in azione sono le SF, si usa qualsiasi cosa sia utile per il completamento della missione.

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 4 mesi dopo...
Ospite intruder
quindi questo congegno esiste realmente

 

 

Ho qualche dubbio, un'arma di questo tipo dovrebbe essere portatile, e per esserlo non dovrebbe superare i pochi chili, quindi la potenza effettiva sarebbe tale da rendere sufficiente un comune paio di occhiali per schermare il raggio, per non parlare del fumo o della polvere comunque presente sul campo di battaglia. Che magari ci stiano pensando a qualcosa del genere, non mi sento di escluderlo, ma che sia già operativo e in questi termini, mantengo dei dubbi. Se qualcuno ha notizie certe che mi possano smentire, non ha che da farsi sotto.

Link al commento
Condividi su altri siti

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere un membro per lasciare un commento

Crea un account

Iscriviti per un nuovo account nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...