Vai al contenuto

F/A-18 Hornet/Super Hornet - discussione ufficiale


Jack89

Messaggi raccomandati

Nelle esercitazioni nostrane, anche i 339 intercettano gli Efa.......questo non vuol dire che il 339 sia migliore del Tifone.

Gli F 35 dovrebbero sostituire tutti il migliaio di f 16 che svolazzano felici per gli Usa con le insegne delle varie Ang e Usaf.

L' Usaf, una sola volta acquistò un velivolo della Navy ( F 4 Phantom per un buon motivo ), e non lo farà mai più.....

Link al commento
Condividi su altri siti

L' Usaf, una sola volta acquistò un velivolo della Navy ( F 4 Phantom per un buon motivo ), e non lo farà mai più.....

no.

ci sono vari aerei US Navy che sono stati acquisti o "gestiti" dall'USAF, oltre al Phantom.

A-1, A-7, EA-6B, per certi versi l'F-111...

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 settimane dopo...

Usa, precipita caccia bombardiere

Un caccia bombardiere F/A-18 è precipitato in California nei pressi della base aeronavale di Lemoore provocando la morte dei due piloti a bordo del velivolo. L'incidente è avvenuto in un campo non lontano dalla base militare, la principale per la flotta del Pacifico, che ospita 170 velivoli F/A-18. Secondo quanto riferito dal Pentagono, sul caso è stata aperta un'inchiesta.

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 settimane dopo...

Boeing: consegnato 500 Super Hornet US Navy

 

22 Aprile 2011 - 10:30 am

 

Sono 500 i Super Hornet consegnati alla US Navy. Il totale - che comprende anche la versione da guerra elettronica EA-18G Growler - è stato celebrato il 20 aprile con una cerimonia ufficiale presso lo stabilimento Boeing di St. Louis. Tutti gli aerei - sottolinea il costruttore in una nota - sono stati consegnati nel rispetto dei costi e dei tempi contrattuali. La US Navy prevede di impiegare i Super Hornet e Growler fino al 2035 e oltre. Il caccia è stato esportato in Australia in 24 esemplari ed è in gara in Brasile, India, Malesia e Giappone.

 

Link

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 6 mesi dopo...

domenica 6 novembre 2011

 

Nuovi dettagli per l'F-18 Internazionale

 

18:28

 

Aviation Week scrive che ingenieri dal colosso Boeing hanno rivelato i dettagli della versione "internazionale" del velivolo F-18 SUpoer Hornet, a cominciare da due serbatoi aerodinamici montati sulla parte superiore della fusioliera (CTF) e da weapon pods richiudibili (EWP). QUesto dopo l'esclusione dalla gara indetta dall'India per un aereo da combattimento muliruolo.

 

 

Atri paesi stanno però cercando nuovi velivoli per le proprie aeronautiche e, oltre a valutare le performance di radar ed avionica, vogliono verificare il comportamento in fase si ingaggio, sia a corto raggio che in caso di scontri con velivoli nemici oltre orizzonte.

 

 

I CTF garantiranno al velivolo un raggio che un Super Hornet "normale" avrebbe con 3 serbatoi esterni, riducendo anche l'impatto sul software di navigazione e i pod EWP potranno contenere 4 missile AIM-120, una bomba da 2.000 libbre o due bomber da 500.

Boeing afferma inoltre che malgrado gli EWP debbano essere ancora certificati, la loro implementazione aumenterebbe sensibilmente l'aerodinamicità senza compromettere il peso (eliminando i piloni di supporto).

 

 

L'unico punto che resta alla compagnia da chiarire sono le performance del nuovo velivolo con la variante migliorata del reattore General Electric F414, il pacchetto ali migliorato, i CTF e gli EWP.

E' chiaro comunque che le performance globali saranno migliori del Super Hornet standard, ma Boeing avrà decisamente bisogno di un acquirente per poter investire maggiormente sulla nuova variante.

 

 

Fonte: AviationWeek

 

Link

Modificato da matteo16
Link al commento
Condividi su altri siti

  • 4 mesi dopo...

F18 PRECIPITA E SI SCHIANTA SULLE CASE

IN VIRGINIA. "ALMENO 3 FERITI"

 

Venerdì 06 Aprile 2012 - 19:49

VIRGINIA BEACH - Almeno tre persone sono rimaste ferite in seguito allo schianto di un caccia F-18 contro un gruppo di edifici residenziali a Virginia Beach, nello stato americano della Virginia. Bruce Nedelka, capo dei locali servizi di emergenza, ha detto di ritenere che due feriti si trovavano a terra al momento dell'incidente e che il terzo sia il pilota che si è eiettato fuori dal caccia della marina americana giusto prima dell'impatto. Nessuno dei tre è in pericolo di vita. Un ora dopo l'incidente, accaduto attorno a mezzogiorno, il capo locae dei pompieri, Tim Reilly, ha detto di non aver ricevuto la denuncia di nessuna persona dispersa. Tuttavia ha aggiunto che ci vorrà «un bel pò di tempo» perchè i soccorritori possano condurre una ricerca dettagliata dei cinque edifici distrutti dove si trovavano 40 appartamenti. Prima dell'impatto, i due piloti del caccia sono riusciti a svuotare il serbatoio di carburante, riducendo così i danni causato dallo schianto.

 

http://www.leggo.it/news/mondo/f18_precipita_e_si_schianta_sulle_case_in_virginia_almeno_3_feriti_foto/notizie/174788.shtml

Link al commento
Condividi su altri siti

Ulteriori informazioni ....

 

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/us-navy-hornet-crashes-near-virginia-beach-370495/

 

http://goo.gl/Nvhjq

 

 

2vxruoh.jpg

120406-N-DC018-421 VIRGINIA BEACH, Va. (April 6, 2012) Firefighting foam covers the scene of a crash of an F/A-18D Hornet assigned to Strike Fighter Squadron (VFA) 106, April 6, 2012. Initial reports indicate that at approximately 12:05 p.m., the jet crashed just after takeoff at an apartment complex in Virginia Beach. Both air crew safely ejected from the aircraft and are being treated at a local hospital.

(U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Antonio P. Turretto Ramos/Released)

 

9bc8cx.jpg

120406-N-DC018-423 VIRGINIA BEACH, Va. (April 6, 2012) Firefighting foam covers the scene of a crash of an F/A-18D Hornet assigned to Strike Fighter Squadron (VFA) 106, April 6, 2012. Initial reports indicate that at approximately 12:05 p.m., the jet crashed just after takeoff at an apartment complex in Virginia Beach. Both air crew safely ejected from the aircraft and are being treated at a local hospital.

(U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Antonio P. Turretto Ramos/Released)

 

 

2hcpbw1.jpg

Modificato da TT-1 Pinto
Link al commento
Condividi su altri siti

2jd1jlj.jpg

An ejection seat landed in a backyard about 100 yards from the crash site, after an F/A-18D fighter jet crashed into an apartment complex in Virginia Beach April 6, 2012.

The plane was part of a training squadron at Naval Air Station Oceana for Navy and Marine aviators in Virginia Beach

imjw41.jpg

Virginia Beach Police guard one of the ejection seats which landed about 100 yards from the crash site, after an F/A-18D fighter jet crashed into an apartment complex in Virginia Beach April 6, 2012

 

2hcpbw1.jpg

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 1 mese dopo...
  • 2 settimane dopo...
  • 4 settimane dopo...

Dave Majumdar, attuale curatore del blog "The DEW Line", ha avuto la fortunata possibilità di effettuare un volo dimostrativo su un Boeing F/A-18F Super Hornet dell' US Navy in occasione del recente Salone Aerospaziale di Farnborough ....

 

Il suo resoconto .... http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2012/07/farnborough-daves-excellent-su.html

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 4 settimane dopo...
  • 4 settimane dopo...

Australia Details Plan To Convert F/A-18s to Growlers

 

The Royal Australian Air Force would become the only non-U.S. operator of the Growler electronic attack aircraft in the Asia-Pacific region under plans to convert 12 F/A-18F Super Hornets to the EA-18G configuration, greatly boosting its air combat capability.

 

qui invece alcune informazioni sul Boeing E/A-18G Growler

Link al commento
Condividi su altri siti

Un altro articolo dedicato specificatamente al EA-18G Program: The USA’s Electronic Growler

 

Since the USA is currently the only western country with such aircraft, the US Navy’s EA-18G fleet would become the sole source of tactical jamming support for NATO and allied air forces as well.

A cui si aggiungerà l'Australia Acquisition of the Growler electronic attack capability

 

 

AIR_EA-18G_Systems_lg.jpg

 

 

Inoltre: New Computer Prepares Super Hornet For Upgrades

 

A fourth generation of “mission” computer for the Boeing F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler has entered flight testing, paving the way for further capability upgrades including advanced cockpit displays.

The Type 4 advanced mission computer (AMC), which helps control the aircraft in combat, completed a 90-min. first flight in a U.S. Navy F/A-18F on Sept. 6 at Naval Air Station China Lake, Calif. A production decision is planned for the first quarter of 2013.

Supplied by General Dynamics Advanced Information Systems, the Type 4 AMC adds general-purpose and image processing capacity to support upgrades including large-area touchscreen cockpit displays.

...

In addition to the advanced crew station, the Type 4 AMC will provide computing capacity for upgrades already planned by the U.S. Navy, including the distributed targeting system (DTS) and infrared search and track (IRST) sensor.

DTS produces accurate target coordinates by geo-registering sensor images with an onboard imagery database. The Harris-supplied system is scheduled to achieve initial operational capability (IOC) in January.

The Lockheed Martin-supplied IRST is a long-range passive air-to-air sensor mounted in the nose of an underfuselage fuel tank. The system is in development and IOC is scheduled for 2016.

Fogarty says the Type 4 AMC is also likely to be used with the Next Generation Jammer (NGJ) planned for the EA-18G.

Modificato da Andrea75
Link al commento
Condividi su altri siti

Boeing builds Super Hornet digital displays for possible 2015 upgrade

 

Boeing has designed a digital, 11 x 19-inch moving map display to install into the cockpits of its F/A-18 Super Hornets as part of the larger round of upgrades planned for the navy fighter jet.

Boeing Military Aircraft President Christopher Chadwick said Boeing expects U.S. and coalition navies involved with the F-35 program to seek F/A-18 upgrades to back fill against delays in the Joint Strike Fighter program.

Installing the Large Area Display that looks like a large, touch screen iPad is part of that upgrade package Boeing is developing. The first displays could be installed in 2015, said Philip Carder, a Boeing spokesman.

Boeing officials boast that a pilot can puncture the display’s screen with a screwdriver and expect it to keep working. Pilots can view six different screens that they can move around on the screen with a touch of their finger.

Radar screens can be manipulated to give a 3-D view of surface-to-air missile threats to account for altitude and terrain. If a pilot wants a better view of SAM threats, he can point and drag the screen to make it bigger.

 

Hornet-Display-490x350.jpg

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 settimane dopo...

RAAF F/A-18A/B use could extend beyond 2020: audit

 

An Australian government audit warns that delays in the Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter programme could keep the Royal Australian Air Force's (RAAF) Boeing F/A-18A/B Hornet aircraft in service beyond 2020.

 

"[The Department of Defence's] capacity to accommodate any further delays in the production and/or acquisition of the F-35s through a further extension of the life of the F/A-18A/B fleet, beyond the limited extension currently being considered has limits, is likely to be costly, and has implications for capability," says the Australian National Audit Office (ANAO).

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 1 mese dopo...

Boeing Adapts Innovative Training Technologies to F/A-18E and F-15E

 

Two military aircraft produced by Boeing [NYSE: BA] – the F-15E Eagle and the F/A-18E Super Hornet – now are equipped to train in an environment that puts them at odds against real aircraft and computer-generated enemy threats at the same time.

 

Under a $6.3 million, three-year contract with the U.S. Air Force Research Laboratory, Boeing is developing these simulation capabilities for both the U.S. Air Force F-15E and the U.S. Navy F/A-18E/F. Under the current contract, the pilot project will culminate with a capstone demonstration at Nellis Air Force Base in Nevada in late 2013.

 

This technology can provide aircrews with a complex virtual strike environment in which to train, while potentially decreasing the number of real aircraft and other assets to practice against. Generally, an actual combat aircraft (live) is networked with ground-based simulation computers (virtual) that provide computer-generated threats (constructive).

 

Before this new capability, pilots could practice using flight simulators on the ground, but when they trained in the actual aircraft, other people were needed to play the role of an opponent, commonly referred to as a "red" or adversary team.

 

Having a virtual combat simulation while actually flying is expected to reduce the number of real aircraft or other live assets needed to form a red team, providing cost-savings and a safer training environment.

 

Anticipating the future needs of both the U.S. Navy and U.S. Air Force, Boeing began developing this modeling and simulation technology on its own in 2007, which reduced the government's risk in exploring the capability. A series of demonstrations with an F-15E through November 2009 verified key components. And a Super Hornet recently completed its first flight tests to evaluate these new technologies.

 

"It's exciting to see the technology grow and mature across multiple platforms while supporting the U.S. Navy's vision," said Rob Lechner, pilot project manager and a chief engineer in Boeing Research & Technology.

 

During the most recent flight tests, two F/A-18Es and two F-15Es simulated air combat between two live F-16s and 12 virtual aircraft, as well as multiple ground threats. A 40/45 Airborne Early Warning and Control System (AWACS) surrogate provided command and control for the exercise.

 

"The integrated training environment can generate warfighter readiness and make aviation flight training much more effective," said John Schwering, Boeing business development leader for integrated Live, Virtual and Constructive training. "Training can be significantly enhanced by increasing the overall threat density with the use of more sophisticated constructive adversary aircraft and ground-based electronic warfare threats."

Link al commento
Condividi su altri siti

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere un membro per lasciare un commento

Crea un account

Iscriviti per un nuovo account nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...