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F-35 Lightning II - Discussione Ufficiale


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Io, in realtà, alludevo ad una base ... più vicina ...

 

 

Dai dai dai , non mi dire che è ...AVellino ! :belgarioncer:

 

 

 

 

A Trump ... l'ardua sentenza ... ;)

 

Scherzi a parte ... penso che, a questo punto, gli Stati Uniti (e la NATO) dovranno seguire molto attentamente l'evolversi della situazione in Turchia ... e prendere, eventualmente, in considerazione l'annullamento del contratto.

 

 

Se l'America non da il consenso , dubito che un F-35 possa realmente operare fuori dagli USA . Non dimenticare che controllano ogni aereo a parte quelli israeliani .

L'insidia maggiore è che il califfo Erdogan consenta a chichessia di dare un'occhiata indiscreta agli aerei

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O la Cina . Segnalo questa intervista a Luttwak e pubblicata sul Foglio nel 2016 ; anche se è un po' vecchiotta , potrebbe tornare d'attualità .

 

 

http://www.ilfoglio.it/esteri/2016/01/16/news/vade-retro-erdogan-91612/

Modificato da engine
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gli americani non controllano alcun aereo non loro e non si capisce perchè mai un paese NATO dovrebbe fornire segreti militari ai russi o alla Cina. secondo il vostro ragionamento, noi avremmo dovuto essere invasi durante i governi del PDL e le arcinote simpatie tra Berlusconi e Putin.
inoltre, la Turchia è partner di 3° livello nel programma, mica si può decidere, alla membro di cane, di non dargli gli aerei che hanno contribuito a costruire solo perchè Erdogan non vi sta simpatico...

Modificato da vorthex
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E', ovviamente, una situazione in evoluzione e, al momento, non è, altrettanto ovviamente, possibile fare previsioni sicure ...

Ragion per cui ho scritto che USA e NATO farebbero bene a tenere gli occhi ben aperti ... perchè tale evoluzione potrebbe rischiare di trasformarsi, domani, in involuzione.

Poi ... ognuno è libero di pensare come crede ... o no ?

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In questi casi conta la realpolitik, la stessa che ha portato gli F-15 più avanzati sul mercato e gli EF-2000 in Arabia Saudita, dove diritti civili e democrazia non sanno manco dove stiano di casa. Bisogna vedere se togliere alla Turchia l’F-35 non sia addirittura controproducente in questa fase.

In fondo gli estremismi si alimentano nelle situazioni di scontro. Per gli occidentali il suo referendum è una mezza farsa, ma lui ci ha tenuto a ricordarci che la nostra è una mentalità da crociati. Un linguaggio molto moderno…

 

Un personaggio del genere ha la faccia tosta sufficiente da rafforzare la sua immagine di condottiero e la spregiudicatezza di cambiare fornitore…In fondo già con i missili anti aerei guarda alla Russia…

Magari è meglio continuare a fare buon viso a cattivo gioco.

L’Alis da solo non può mettere a terra la flotta da un giorno all’altro, ma l’F-35 non è un aereo che puoi far volare a lungo senza pezzi di ricambio e tenendolo assieme con la gomma da masticare e pezzi presi sul mercato nero: questo vale per gli F-35 turchi come per quelli israeliani.

Inoltre la Turchia ha un’industria aerospaziale che sta acquisendo know how, ma non ha la capacità di far da sola.

 

Se vogliono andare avanti convintamente nell’acquisto di questo sistema d’arma sanno che non possono tirar troppo la corda e se noi vogliamo ancora un alleato in una zona strategica è meglio evitare ingerenze e mali peggiori, pensando che ogni cosa umana ha un inizio e una fine, Erdogan incluso.

Poi le fette di prosciutto è meglio che ce le togliamo quando a qualcuno viene la brillante idea di far entrare nell’Unione Europea paesi che sempre meno condividono i nostri ideali e principi.

Modificato da Flaggy
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OK ... che glieli diano pure.

Però continuo a temere che, nel momento in cui (ipoteticamente) si dovesse verificare una crisi tale da far scattare il blocco del sistema ALIS nei confronti della Turchia, il 'personaggio' non avrebbe molte esitazioni a compromettere l'aereo a favore di una qualche potenza interessata ... o, quanto meno, a prospettare un'eventualità del genere.

Questa è la mia opinione ... per quel poco che può contare.

Per quanto mi riguarda ... chiudo l'OT.

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Il problema del sedile eiettabile ... forse non sarà necessario introdurre un secondo modello ...

 

The Air Force is nearing a decision on whether to ease weight restrictions on the F-35A caused by issues with its pilot escape system, but if the aircraft’s Martin-Baker ejection seat meets requirements, the service will likely abandon plans to qualify a second seat, the Air Force’s top uniformed acquisition official told Defense News in an exclusive interview.

 

 

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I Marines, in Giappone, affinano le loro procedure operative ...

The first Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter squadron to deploy overseas is continuing the type’s expeditionary workup, conducting training exercises to operate the aircraft in real-world scenarios while operating from austere locations.
In separate news releases (*), the U.S. Marine Corps announced that the Green Knights of Marine Fighter Attack Squadron (VMFA) 121 have carried out hot reloads and aviation-delivered ground refueling, or ADGR, training with its F-35Bs at Marine Corps Air Station Iwakuni, Japan, on April 6 and 11 respectively.
A hot reload is the process of loading ordnance onto an aircraft while the pilot remains in the cockpit with the engine running.
The ADGR exercise saw a Marine KC-130J Hercules tanker transfer fuel directly to the F-35B while both aircraft were on the ground.
(*) USMC ...
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Sfogliando la margherita ...

 

2ed2yvr.jpg

 

... verranno o non verranno ?


During the deployment, the F-35s will first spend a week or so tangling with F-15Cs and Es from Lakenheath, which will be the first overseas F-35A base in a few years.
They will practice both air-to-air and air-to-ground missions, 1v1 and 2v2 scenarios and “fighting our way in…and out” of simulated target areas, but will use no actual ordnance, live or inert.
Further on, the F-35s will practice against British Typhoons, and possibly Dutch F-16s, though the latter engagement isn’t certain yet.
Later still, the jets will make “out and back” visits to other, unnamed NATO countries, but will not participate in exercises or do training during these flights.
Watkins said broadly the other-nation visits are for “familiarization” purposes, and no austere fields will be part of the program.

 

 

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Torna il GAO ...

Development testing of the Lockheed Martin F-35 could be delayed by 12 months and cost another $1.7 billion, the US Government Accountability Office (GA0) warns in a new report published on 24 April (*).
In a report submitted to the US Congress, the GAO says that the F-35’s government managers at the joint programme office (JPO) have adopted an “optimistic” estimate for a five-month delay and $532 million cost overrun to complete Block 3F software, the fifth and final software release to support the 15-year-long system development and demonstration phase of the family of stealth fighters.
GAO’s analysis based on historical data suggests Block 3F testing won’t be complete until May 2018, or 12 months later than currently scheduled.
The GAO’s anticipated or cost growth of $1.7 billion would raise overall development programme costs to $56.8 billion, $22.4 billion higher than the original budget at contract award in October 2001.
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F-35A dell'USAF in Europa ... prima capatina (in gran segreto ... o quasi) in Estonia ... proprio sotto il naso dei Russi ...


U.S. Air Force F-35s will reportedly arrive in Estonia on Tuesday, putting the service’s newest jet fighter even closer to Russia’s doorstep, according to an Estonian media report.
An undisclosed number of F-35As are heading to Ämari Air Base in Estonia, and, after landing on Tuesday, will be in the country for “several weeks” to conduct training flights with aircraft from the U.S. and allied militaries, the Estonian public broadcaster ERR stated in a report Monday.
A spokesman for the Air Force declined to confirm the deployment to Defense News, stating that any information on the F-35s' movements will be available only after they have landed.
Aggiornamento dall' USAFE ... F-35As deploy to Estonia for the first time ...
Modificato da TT-1 Pinto
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D'accordo con te per Lakenheath probabile . E' la principale base dell'USAFE .

" L'altra base " potrebbe essere in Norvegia , per far conoscere l'aereo laggiù e dire a Putin che la smetta di fare il bullo con i baltici .

In questo momento i russi se ne staranno con le antenne alzate .

 

Beh , ci sono andato vicino .

Peccato per no - AV ellino ! :pianto: :pianto:

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Meteor ... al via l'integrazione sugli F-35B britannici ...

MBDA has been awarded a £41 million ($52.6 million) contract to begin preparing its Meteor beyond-visual-range air-to-air missile for integration with Lockheed Martin's F-35B for the UK.
The European company – which will perform the activity at its Stevenage facility in Hertfordshire, England – says its funding allocation includes "test assets, productionisation and engineering work needed to support Meteor's compatibility and use from F-35".
Under the terms of its risk-reduction contract, MBDA says it will also begin developing "role change kits for the UK's common Meteor stockpile for both the [Eurofighter] Typhoon and Lightning II".
The long-range weapon will require adaptation for carriage within the F-35B's internal weapons bays.
Fonte: FlightGlobal ... Meteor integration gets boost for UK F-35s ...
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Non sarà a Parigi ... :pianto:

The Lockheed Martin F-35 will skip an appearance in June at the Paris air show, the joint programme office confirms.
With the event less than two months away, the JPO has not received an invitation to attend and is not aware of any F-35 participation in the show, a JPO spokesman tells FlightGlobal.
--- --- --- --- ---
Unlike the UK, France is not planning on buying any variant of the F-35 from the US.

 

Fonte: FlightGlobal ... F-35 will not attend Paris Air Show ...
Inoltre .....

No stealth aircraft has attended or flown over the Paris air show since the F-117’s flight in 1991.
In 2009, the US Air Force pulled a planned F-22 flight, citing availability of the aircraft.
E qui Flight sbaglia clamorosamente ... in quanto, nel 1995, un bombardiere stealth B-2 fece una brevissima apparizione a Le Bourget ...
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Semaforo verde per ALIS 2.02 ...

Lockheed Martin announced Wednesday that the newest version of its Autonomic Logistics Information System, or ALIS, which the company calls “the IT backbone of the F-35,” has been approved for installation on Air Force and Navy F-35s.
Another version of ALIS, to be fielded by early 2018, will be coming before the F-35 can close out the system design and development phase, according to Lockheed.
The completion of version 2.02 means that “for the first time, the entire F-35 from tip to tail, including the propulsion system, is integrated within ALIS,” vice president of F-35 logistics Reeves Valentine told reporters on a conference call.
Fonte: AFA ... ALIS 2.02 Ready to Go ...

Rapporto del GAO ... il JPO non è d'accordo ...

The F-35 Joint Program Office disputes several of the conclusions in the Government Accountability Office’s second annual assessment of the project, released Monday.
The GAO said testing the F-35’s 3F software version could slip as much as a year, incurring extra costs of up to $1.7 billion as Navy operational service and full-rate production of all variants would be delayed.
The GAO also recommended delaying the Block IV F-35 upgrade program until the 3F is thoroughly tested.
The JPO said it didn’t concur with GAO’s prediction that 3F testing could be a year late, saying “so far, the testing remains on track to complete in February 2018,” and estimates of completion did indeed take into account “historical data,” which the GAO said the JPO didn’t do.
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Continua il 'Giro d'Europa' degli F-35A dell' USAF ...


Dopo la breve visita in Estonia ...




... ora tocca alla Bulgaria ...



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A proposito della presenza del Lightning II al prossimo Salone di Parigi ... la vicenda si sta trasformando in una commedia degli equivoci ... :lol:

While the F-35 won’t be making an appearance at the Paris Air Show this year, the French aerospace organization planning the event did extend an invitation to the U.S. government in the hopes of getting the joint strike fighter to fly.
In a letter dated Sept. 16, 2016, SIAE — the organization that puts together the Paris Air Show — made a formal request for the United States to conduct a flying demonstration of the F-35 and V-22 during the event this June.
Defense News obtained a copy of the invitation, which was sent to Jane Hartley, the former U.S. ambassador to France.
The letter casts doubt on early reports, including one by Defense News, that suggested that the French government was not interested in hosting an F-35 demonstration.
Those reports were based on statements by the F-35 joint program executive office, which had no knowledge of an invitation.
Instead, SIAE spends the majority of the letter highlighting reasons for the U.S. government to send the plane.
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ALIS 2.0.2 ... fra un mese e mezzo anche per i Marines ...

After months of delays, the newest iteration of the F-35’s logistics system is finally ready to be installed on the aircraft, manufacturer Lockheed Martin announced Wednesday.
So far, the U.S. Air Force and U.S. Navy have approved the most recent version of the Autonomic Logistics Information System, or ALIS, a core piece of F-35 infrastructure that enables mission planning, gives step-by-step maintenance instructions and allows personnel to order spare parts, among other functions.
The U.S. Marine Corps, however, is about six weeks away from being able to approve the new ALIS on its short takeoff and landing F-35 variant, the company said.
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On the Radar ...

The F-35 deployed to Lakenheath appear to be using a device - possibly a Luneburg lens - fitted in a set of small modules, one on the top side of the fuselage near the back of the main wing and one underneath the fuselage, to increase the F-35’s radar reflectivity during peacetime operations.
It is unclear whether this is retractable to benefit air-to-air training.
Photo: Tony Osborne/AW&ST ...
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It is unclear whether this is retractable to benefit air-to-air training.

 

Che le lenti di Luneburg siano retrattili mi pare alquanto improbabile.

Superiormente almeno non ci sono portelli e tanto meno cavità, anzi, c'è un'ordinata di forza e negli stessi due punti viene anche agganciata la fusoliera per sollevare l'aereo.

 

web559-lockmart-f-35-first-for-norway-on

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Le Luneberg non sono una novità. Sull'F-35 ce ne sono almeno tre, due sopra e una sotto il motore. Semplicemente vengono smontate quando non si deve apparire. Osservate ad esempio l'F-35B ad inizio video, in rullaggio per un decollo durante la Red Flag. Le "lenti" non ci sono. Immagini succesive, le prove in mare, e ci sono, ben visibili. https://youtu.be/08Qr3Yt1xNg

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LM riceve il contratto per il Lotto 12 ed anticipi sulle forniture per i successivi 13 e 14 ...

 

Lockheed Martin Corp., Lockheed Martin Aeronautics Co., Fort Worth, Texas, is being awarded a not-to-exceed $1,377,002,000 advance acquisition contract for long-lead time materials, parts, components, and effort for 130 low-rate initial production Lot 12 F-35 Lightning II aircraft for the Air Force, Navy, Marine Corps, non-U.S. Department of Defense (DoD) participants, and foreign military sales customers.
In addition this contract provides long-lead time materials, parts, components, and effort for 110 Lot 13 and 14 F-35 Lightning II aircraft for the non-U.S. DoD participants and foreign military sales customers.
Work will be performed in Fort Worth, Texas (30 percent); El Segundo, California (25 percent); Warton, United Kingdom (20 percent); Orlando, Florida (10 percent); Nashua, New Hampshire (5 percent); Nagoya, Japan (5 percent); and Baltimore, Maryland (5 percent), and is expected to be completed in December 2018.
Fiscal 2017 aircraft procurement (Air Force, Navy, Marine Corps); non-U.S. DoD participant; and foreign military sales funds in the amount of $1,377,002,000 are being obligated at time of award, none of which will expire at the end of the current fiscal year.
This order combines purchases for the Air Force ($315,500,000; 23 percent); Marine Corps ($128,925,000; 9 percent); Navy ($43,509,000; 3 percent); non-U.S. DoD participant ($524,446,000; 38 percent), and foreign military sales customers ($364,622,000; 27 percent).
This contract was not competitively procured pursuant to Federal Acquisition Regulation 6.302-1.
The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity (N00019-17-C-0001).
A quanto pare non si prevede assegnazione di fondi destinati alla produzione in Italia ...
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