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U 2


sirio

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Posso pensare che l'abbattimento sia stato quantomeno reso "facilitato" da informazioni di intelligence concernenti rotta e tempistica di volo. Se fosse dipeso soltanto dall'efficacia dei SAM,avremmo avuto notizia di altri abbattimenti/danneggiamenti,a meno che "quel" SAM non fosse di concezione nuova e avesse in pratica fatto-centro in uno dei primi tentativi.

Leggendo nel forum ho appreso che la probabilità di intrcettazione da parte di un SAM è effettivamente esistente solo entro una (rel.stretta) "finestra-temporale" ,tanto più stretta quanto è alta la quota e la velocità dell'aereo-bersaglio,ma che diventa molto meno importante se da terra conoscono già la traiettoria e possono muoversi con congruo anticipo.

del resto è stato documentata l'attività spionisttica (per motivi rimasti ignoti) a favore dell'URSS di un addetto alle comunicazioni con i sottomarini stratetigici per un lungo periodo a cavallodegli anni'60-70, ove venivano comunicate al KGB ad intervalli ravvicinati le posizioni degli stessi sottomarini quando era in vigore l'obbligo di riferirla a Washinghton,e sembra che non fosse un caso isolato.

(episodi simili si verificavano anche oltrecortina);non è dunque completamente impossibile pensare ad analoghe "fughe-di-notizie" in questo evento

Modificato da Simone
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  • 2 mesi dopo...

L'utilizzo da portaerei rende praticamente illimitato il range operativo dell'U-2.

 

Uno degli impieghi imbarcati forse meno conosciuta fu un'operazione segreta per seguire i test nucleari francesi svolti dal '66 al '96 nell'atollo di Mururoa.

Modificato da ROBY1
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  • 5 mesi dopo...
  • 3 anni dopo...

Gli U-2 hanno subito ingenti modifiche allo scopo di proteggere maggiormente i piloti dai rischi derivati dalla decompressione ....

 

U-2s Receive Modifications to Counter the Bends ....

 

The Air Force has implemented modifications to its U-2 high-altitude surveillance aircraft to help eliminate the risk of decompression sickness among the pilots, according to officials at Beale AFB, Calif., home of the U-2 fleet.

The Cockpit Altitude Reduction Effort, developed by Lockheed Martin, "reinforces the airframe structure, replaces valves, changes the bleed air system logic, and alters cockpit controls," states Beale's Aug. 15 release.

"To eliminate the risk of DCS for U-2 pilots is phenomenal,” said Lt. Col. Brian Musselman, commander of the 9th Physiological Support Squadron. Maintainers began installing the CARE gear on 27 U-2s last September and finished the work in June, said the officials.

"Since the CARE modifications have occurred, there have been no reported DCS incidents," said Lt. Col. Colby Kuhns, 1st Reconnaissance Squadron commander.

Between 2002 and 2009, U-2 pilots reported a growing number and increased severity of DCS incidents, states the release.

This motivated U-2 officials to pursue CARE.

 

Beale report by A1C Bobby Cummings ....

 

8/21/2013

 

xeeati.jpg

Ron Springer, Lockheed Martin aircraft structure mechanic, checks the inside of a cockpit of a U-2 intelligence, surveillance and reconnaissance aircraft, at Beale Air Force Base, Calif., Feb. 14, 2013. Lockheed mechanics are working on Cockpit Altitude Reduction Effort modifications to retrofit the older design of the U-2 cockpit for pilot safety.

(U.S. Air Force photo by Senior Airman Shawn Nickel)

 

Fonte .... il "Daily Report" dell'AFA .... bhf5g7_th.jpg

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  • 6 mesi dopo...

Guerra di spie .... 2mn0t1d.jpg

 

Spy vs Spy; Hagel-style ....

 

Chuck Hagel’s announcement earlier this week of proposed platform cuts for the US Air Force and army will shake up Washington’s military machine in a big way – if the Department of Defense’s fiscal year 2015 proposal survives first contact with Congress.

 

Fonte .... http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2014/02/spy-vs-spy-hagel-style/

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Lockheed Martin ha rotto .... il silenzio ....

 

Lockheed Martin starts campaign to save U-2S fleet ....

 

With the US Air Force's U-2S fleet facing a threatened early retirement in the Department of Defense's fiscal year 2015 budget request, a previously reticent Lockheed Martin has finally gone on the defensive to save one of its landmark programmes from replacement by the Northrop Grumman RQ-4 Block 30 Global Hawk.

 

Fonte .... http://www.flightglobal.com/news/articles/lockheed-martin-starts-campaign-to-save-u-2s-fleet-396409/

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In questa storia c'e qualche cosa che non torna!

 

Fino a qualche anno fa, l'USAF voleva tenersi ben stretto l'U2s e ridurre fortemente a flotta del Global Hawk 30, anzi si e' pensato di metterlo in naftalina.

 

Oggi vogliono pensionare l'U2S.

 

Il tutto non puo che ricoleggarsi alla notizia del misterioso aereo o UAV da ricognizione chiamato RQ180.

 

Non e' azzardato ipotizzare che questa macchina sia pilotata e disponga di elevatissimi livelli di stealthness.

 

 

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Matematica ....

 

RPA Math ....

 

The cost calculus on the manned U-2 and the unmanned RQ-4 Global Hawk has “flipped” in the last 18 months, and that’s why the Air Force now favors retiring the U-2 and retaining the Global Hawk, Secretary Deborah Lee James said Wednesday.

Speaking at a Bloomberg budget conference in Washington, D.C., she said the Global Hawk’s cost of ownership has declined in the wake of “negotiations with the contractor,” Northrop Grumman.

USAF is working on a way to put the U-2’s sensors on the Global Hawk and give the remotely piloted aircraft better all-weather capability.

The Air Force probably has “more high-altitude ISR than we need,” James noted, and it’s too expensive to keep both aircraft.

If sequester persists, USAF also will eliminate the Global Hawk Block 40 aircraft.

Likewise, the Fiscal 2015 budget will suggest a slower ramp-up of medium-altitude RPA capability.

Instead of 65 orbits of MQ-1s and MQ-9s, USAF would only go to 55—“with an ability to surge to 71,” James said—and only 45 if sequester remains in place.

The plan is also to neck down to just the MQ-9 Reaper and retire the MQ-1 Predator over five years.

Medium-altitude RPAs are “not survivable” in an anti-access battlespace, and with the US out of Afghanistan, the Air Force won’t need as many anyway, James said.

 

John A. Tirpak - 2/28/2014

 

Fonte .... il "Daily Report" dell'AFA .... 2mpl6b5.jpg

 

Inoltre .... "U-2 Vs. Global Hawk: Why Drones Aren't The Answer To Every Military Need" .... http://www.forbes.com/sites/lorenthompson/2014/02/20/u-2-vs-global-hawk-why-drones-arent-the-answer-to-every-military-need/

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La questione dei soldi mi pare marginale, qui parliamo di poche decine di velivoli, non di una flotta di mille e passa jets.

 

Peraltro ricoprono un ruolo abbastanza delicato, non parliamo di C 130.

 

Teniamo presente che l'U2S nelle ultime versioni trasportava apparecchiature piu sofisticate e prestanti di quelle del Global Hawk che resta un mezzo anche piu vulnerabile non essendo pilotato.

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  • 2 settimane dopo...
  • 2 settimane dopo...

L'USAF conferma le proprie intenzioni .... a terra tutti gli U-2 nell'anno fiscale 2016 ....

 

USAF assistant deputy chief of staff for operations, plans and requirements Maj Gen James Jones makes clear the service intends to ground all U-2s in fiscal year 2016, long before its Northrop Grumman RQ-4 Global Hawks receive needed upgrades.

 

Fonte .... "USAF justifies fleet cuts, confirms budget would ground all U-2s in FY16" .... http://www.flightglobal.com/news/articles/usaf-justifies-fleet-cuts-confirms-budget-would-ground-all-u-2s-in-fy16-397147/

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  • 9 mesi dopo...
  • 8 mesi dopo...

Si parla di un potenziale successore .....

 

The Lockheed Martin Skunk Works has revealed plans for a next-generation, high-altitude intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) platform that could replace the U-2 and Global Hawk from 2025.

The company has launched an internally-funded study of a stealthy jet designated the TR-X that might also carry alternative payloads such as a high-energy laser, or for electronic warfare.

Lockheed Martin (LM) believes that a U.S. requirement for the TR-X could emerge within the next 18 months.

 

Fonte ..... "TR-X: The Skunk Works Studies A New High-Altitude Jet" ..... http://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2015-09-13/tr-x-skunk-works-studies-new-high-altitude-jet

 

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